classicvscancer.blogg.se

Jag heter Per-Olov Karlsson men kallas för Peo. Jag har i mogen ålder bestämt mig för att försöka genomföra en klassiker, dvs simma Vansbro, springa Lidingöloppet, åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan. Samtidigt har jag sett alltför många bekanta och vänner drabbas av Cancer. Därför vill jag passa på att försöka samla in pengar till cancerfonden. Min blogg handlar om mina förberedelser för loppen, resultaten i loppen och hur insamlingen går. Låt oss hjälpas åt att göra skillnad!

Besök på Öland

Publicerad 2016-10-07 21:32:57 i Allmänt,

Efter turen till Polen, så kastade jag mig på träningen på allvar. det blev 25 km på måndagen, fortsatt slätt, plus 10 km  vid två tillfälle, totalt 45 km. Veckan därpå började jag med 30 km på måndagen, nu hade jag i alla fall fått sträckan i kroppen.
 
På tisdagen den 9 augusti begav vi oss på en resa igen, nu till Öland för att hälsa på min far och Kajsa. De bor på sommarhalvåret vid Klinta på Öland, ett charmigt hus intill Gettlinge gravfält. Alltid lika trevligt att komma hit.
 
På kvällen bjöds på en rekorderlig konjak..
 
 
En tur på gravfältet brukar det också bli, med vackra miljöer, så även i år.
 
 
 
Dagen efter besökte vi Eketorps borg, en guidad tur som var väldigt intressant, och bjöd på många intressanta upptäckter. Bland annat fick du klä ut dig till soldat från den tiden och baka bröd över öppen eld.
 
 
När vi tittade in i de små husen som var kopior av de som hade varit bostad åt människor på medeltiden, så hittade vi svalbon med ungar som blev matade.
 
 
Till sist en bild på Izabella, som höll utkik uppe på muren.
 
 
 
Jag passade i vanlig ordning på att ta en löptur på Öland, 10 km blev det i hyfsat tempo. Jag har nu avverkat 182 km efter Vansbro.
 
På torsdagen åkte vi åter hem, på fredagen var det dags för Walk of Fame i landskrona, och jag ska vara med vid denna ceremoni, i egenskap av President i Landskrona - Citadell RK. Mer om detta kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela