classicvscancer.blogg.se

Jag heter Per-Olov Karlsson men kallas för Peo. Jag har i mogen ålder bestämt mig för att försöka genomföra en klassiker, dvs simma Vansbro, springa Lidingöloppet, åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan. Samtidigt har jag sett alltför många bekanta och vänner drabbas av Cancer. Därför vill jag passa på att försöka samla in pengar till cancerfonden. Min blogg handlar om mina förberedelser för loppen, resultaten i loppen och hur insamlingen går. Låt oss hjälpas åt att göra skillnad!

Walk of fame

Publicerad 2016-10-07 21:53:06 i Allmänt,

I Landskrona invigdes med start 2013 en Walk of Fame, i centrum längs med Järnvägsgatan. Detta till minne av att staden fyllde 600 år. Bakom det hela står dels Landskronas Rotaryklubbar, Frimurarna i Landskrona samt Landskrona stad som tar över ansvaret och skötseln. Verksamhetsåret 2016 - 2017 är jag President i Landskrona - Citadell Rotaryklubb, och den 12 augusti skulle två nya stenar avtäckas, och en sten återavtäckas, varvid jag inbjöds att delta. Siw Malmkvist  kunde inte närvara då hennes sten avtäcktes 2013, men ville gärna vara med i år. De två nya stenarna var Rolf Lassgård, som startade sin karriär i Landskrona på Skånska teatern, och bodde i staden under en tid. Den andra nya stenen tillhörde en kvinna som var verksam som violinist och kompositör, Amanda Maier Röntgen (1853-1894). Som representant för Amanda deltog en släkting, som är verksam som konstnär, Ulla Stina Larsson.
 
Här ser vi Siw när hon berättar om sitt liv i Landskrona
 
 
Här berättar Rolf lassgård om sitt liv i Landskrona
 
 
Ulla Stina Larsson efter avtäckningen, på väg mot talarpodiet igen.
 
 
Efter avtäckningsceremonin fick jag förmånen att delta i en lunch med dessa tre och deras familj. Det var en mycket trevlig tillställning, där de frikostigt delade med sig av sitt liv och en och annan lustig anekdot. Det var på det hela taget en väldigt trevlig stämning. 
 
Jag blev till min förvåning lite starstrucked, och bad om att få bli fotograferad med Rolf lassgård, jo, jag erkänner, det blev så...
 
 
Nåväl, efter en så trevlig lunch och spännande möte, så fick jag slå till med 10 km löpning när jag kom hem, ingen tid att spilla, bara nöta på med löpningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela