classicvscancer.blogg.se

Jag heter Per-Olov Karlsson men kallas för Peo. Jag har i mogen ålder bestämt mig för att försöka genomföra en klassiker, dvs simma Vansbro, springa Lidingöloppet, åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan. Samtidigt har jag sett alltför många bekanta och vänner drabbas av Cancer. Därför vill jag passa på att försöka samla in pengar till cancerfonden. Min blogg handlar om mina förberedelser för loppen, resultaten i loppen och hur insamlingen går. Låt oss hjälpas åt att göra skillnad!

ExPS klubben

Publicerad 2016-10-02 18:11:43 i Allmänt,

Efter att ha klarat av Vasbro är siktet inställt på Lidingöloppet den 24 september. Dock är det viktigt att också tillåta sig att njuta lite av livet och inte bara hårdträna. En årlig tradition vi har inom Odd Fellow i Landskrona, är att de som varit protokollsekreterare (kallas ExPS) träffas en gång om året. I år var det inget undantag, och vi samlades hemma hos mig som vanligt. Där blev det en fördrink i det fina vädret.
 
Därefter blev det gång ner till hamnkrogen i Borstahusen, sär en god bit mat inmundigades, med diverse tillbehör, såsom öl, snaps o vin. 
 
 
Efter avslutad begav vi oss till en broders segelbåt, för att inta kaffe och konjak i kajutan. Efter att ha avslutat detta så var vi både nöjda, belåtna och lite lagom trötta. bara 12 månader till nästa möte.
 
 
 
 
Efter detta så är det bara att köra på med mer träning, mot Lidingöloppet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela