classicvscancer.blogg.se

Jag heter Per-Olov Karlsson men kallas för Peo. Jag har i mogen ålder bestämt mig för att försöka genomföra en klassiker, dvs simma Vansbro, springa Lidingöloppet, åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan. Samtidigt har jag sett alltför många bekanta och vänner drabbas av Cancer. Därför vill jag passa på att försöka samla in pengar till cancerfonden. Min blogg handlar om mina förberedelser för loppen, resultaten i loppen och hur insamlingen går. Låt oss hjälpas åt att göra skillnad!

Dags att börja träna igen

Publicerad 2016-10-07 17:43:27 i Allmänt,

Efter en urladdning som den i Vansbro, är det lätt att bli bekväm. Det kan vara jobbigt att komma igång igen, du tycker du kan unna dig lite vila osv. Men det håller inte om du ska klara av 30 km i hård terräng. Jag började ganska så snart, faktiskt redan på tisdagen efter med ett 10 km löppass. 
 
Svettigt o jobbigt, men nödvändigt. 
Första veckan klarade jag av totalt 35 km på tre pass. Helgpasset var på 15 km, och målet var att komma upp och få några 30 km pass innan den 24 september.
Veckan efter kom jag upp i 43 km, med ett 20 km pass, fortfarande på slät mark, här med min camelback på mig.
 
Det krävs lite målmedvetenhet att motivera sig till träning, under sommar och semester, att välja bort en grillkväll med lite vin mot ett svettigt pass med löpardojorna istället. Som tur är har jag förmånen att få springa i oerhört vackra trakter.
 
 
Nu kör vi på med mer träning, men en liten slottsweekend i Polen kan man väl unna sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela