classicvscancer.blogg.se

Jag heter Per-Olov Karlsson men kallas för Peo. Jag har i mogen ålder bestämt mig för att försöka genomföra en klassiker, dvs simma Vansbro, springa Lidingöloppet, åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan. Samtidigt har jag sett alltför många bekanta och vänner drabbas av Cancer. Därför vill jag passa på att försöka samla in pengar till cancerfonden. Min blogg handlar om mina förberedelser för loppen, resultaten i loppen och hur insamlingen går. Låt oss hjälpas åt att göra skillnad!

En lördag i väggen och en blåsig söndag

Publicerad 2016-04-17 13:39:00 i Allmänt,

Igår var det långdistans på schemat, min 2 milarunda i vanlig ordning. Det är två varv bland Hildesborgs backar. De sista helgerna har jag sprungit denna rundan, utan problem, men igår råkade jag ut för en otrevlig överraskning. Jag tog helt slut, sprang in i den berömda väggen, utan att egentligen ha tagit särskilt mycket. Jag vet faktiskt inte vad det berodde på, men jag fick gå emellanåt, och kortade ner rundan till 18,8 km. Jag tror att det delvis berodde på vätskebrist, jag tappade drygt två kilo under rundan, och det är betydligt mer än vad jag brukar. Det kan också vara så att det är någon infektion som står och lurar i kroppen. Det var hursomhelst väldigt obehagligt, benen var som nykokta sparrisar.
 
Idag var det dags för premiären för Örekrona golftour. Vi är några killar som har en tour under sommaren, vi spelar ungefär varannan söndag. Startade 07:30, lite väl tidigt för min del. Gårdagens kollaps kändes tyvärr av, var inte riktigt i form direkt. Det var också extremt utmanande väder idag, rejäla vindar. Hål 14 är ett korthål rakt ut mot Öresund, och det var motvind som hette duga att brottas med. 
 
 
Dagen slutade i alla fall med 26 pooäng, vilket egentligen inte är godkänt, men med de givna förutsättningarna så är jag trots allt relativt nöjd. Nu får jag låta kroppen vila sig, så den fortsatta vandringen mot klassikern kan fortsätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela